onsdag 26. oktober 2011

Spurvugle

 Har vært slapp med blogging og kommentarer en stund nå.. Det kommer bla. av at jeg har vært travelt opptatt med bygging av en ny camoflasje og vinterlige forbredelser. Det har og gitt meg flere turer til skogs så sånt sett har jeg og kunnet leite etter spurve og perleugler.
 Det å finne perleugler nå på denne tiden er flaks siden de er nattaktive.Likevel kan en være veldig heldig å finne en inntil ett tre men så heldig har ikke jeg vært ennå...
 Spurveugla er det motsatt med den er dagaktiv så den kan en være heldig og møte på. Jeg har på de mange turene i skogen fått se tre spurveugler. Den første satt i åpningen på en gammel fuglekasse den var borte når jeg kom tilbake med fotoapparatet. Sjekket kassen men den var tom,tenkte kanskje at det var mus i den siden den er en skikkelig hamstrer.
 De to siste satt oppe i trærne og de er jo så små at de ikke er lette å få øye på(vår minste ugle)
Likevel bød det seg en mulighet til noen bilder før de forsvant igjen.
Fant og en ribb av spurveugle den var trolig tatt av en spurvehauk...
Jeg kan alltid håpe på flere møter med spurvugla men er fornøyd med de møtene jeg har fått.

16 kommentarer:

Morten Borg sa...

Flotte uglebilder, liker nummer 1 best, det er veldig bra.
morten

Torbjørn Wingsternes sa...

Hei. Takk for sist på Jæren. Fantastisk fugl spurveugla. Fin bildeserie. Spesiellt falt jeg for eneren.

Rolf Hult sa...

Fine bilder igjen, favoritten er det første bildet. Kjekt at du klarer å påtreffe spurveugla på en av dine mange turer. Jæren er kjempefint sted å ta turer med kikkert og lang linse. Bare turen kan være fin, men litt "bonus" er også kjekt.

Espen Bergersen sa...

Flotte bilder det her! Liker særlig de 2 første .o)

Kolbjørn Pedersen sa...

flott serie av ugla du viser, likte spesielt godt #1 og 3

Rune Olsen sa...

Spurveugla er en likandes fugl og du har fått et knippe bra bilder med deg hjem fra skauen! Likte åpningsbildet best.

Rune Olsen

Knut Egil Nes sa...

Hei!

Flotte bilder av en fantastisk fugl!
Gratulere!

mvh Knut Egil

Tom Dyring sa...

Fin serie. Det første er NYDELIG !

Kai Edvard - naturligvis! sa...

Hei Rune
Toppers bilder som alltid!!!!!!!!!!

Håvard Flaatten sa...

Knallflotte bilder av ugla :)
mvh
Håvard

Rune Sveinsgjerd Karlsen sa...

Hei

Tusen takk for de mange hyggelige kommentarene.

Mvh Rune

Svein E. Børresen sa...

Her har du virkelig truffet blink med spurveugla. Har bare sett den noen få ganger selv, men aldri klart å få den i søkeren. Dette var en fin serie av ugledvergen.

Hilsen Svein E.

ketil olsen sa...

Utrolig fine bilder av spurveugla. En art jeg knapt har sett.
Synes det første bildet er best.
Ha en fin fotuke og lykke til med den nye skjulplassen.

Ketil

Unknown sa...

Preciosas fotos!! Saludos desde España.
http://avesyestrellas.blogspot.com

Knut-Sverre Horn sa...

Spesielt nummer en er fin, men nummer to blir enda bedre med en beskjæring nede - da får du full effekt av bladet som henger over hodet på spurveugla.

(En av favorittartene mine, for øvrig. Utrolig karismatisk.)

Rune Sveinsgjerd Karlsen sa...

Tusen takk for hyggelige kommentarer:)

Knut Sverre: Takk for gode tips!
Den hengre høyt på lista mi og blant favoritter en herlig og passe tilitsfull ugle.

Mvh Rune