søndag 10. oktober 2010

Storskarv i hardt vær







Det var mye vær og vind den siste uka. Det stoppet meg ikke for jeg var blitt oppmerksom på noen skarver som kunne bli til noen bilder. Jeg sneik meg ned å merket fort at jeg måtte følge med både fotoutstyr og fugl i all sjøspruten. Skarven var så opptatt med å holde balansen på steinen så jeg tror nesten at den ikke så meg der jeg satt i sjøkanten.
Det var i perioder så mye sjø at det var nesten umulig å få fokus så jeg sjekket skjermen på kamera noen ganger for å se hvordan det ble. Etter en stund var den og søkeren så full av salt at jeg måtte gi meg men dagen etter var jeg ute igjen etter å ha tørkt kamerahuset.

Får jeg denne muligheten igjen så vil jeg helt klart prøve flere ganger for det var friskt,morsomt å kjekt å knipse fugl i uvær:-)

10 kommentarer:

Espen Bergersen sa...

Det er hardt å være skarv...og fotograf :o) Kule bilder! Liker nr 2 og 4 best.

Lasse sa...

Det här var ju strålande. Vilka fina bilder !Det var värt att bli blöt!

Knut Børge Strøm sa...

En skikkelig hardfør fugl dette ja.
Når det kommer til bildene, er det jo ingen tvil om at du kanskje sitter på et gullbilde her? Rått rett og slett.

mvh Knut Børge

Øyvind Antonsen sa...

Fint gjennomført serie. Her har du virkelig klart å formidle uværet. Alle bildene er bra, men nr 2 er min favoritt.

Rune Sveinsgjerd Karlsen sa...

Hei Espen,Lasse,Knut Børge og Øyvind og tusen takk for kommentarene:-)

Knut Børge:Skal kanskje prøve et i konkurransen så får heller tiden vise hva de syns...
Det viktigste er at jeg har funnet noe jeg syns var spennende og kjekt å jobbe med. Gleder meg allerede til neste storm å da skal jeg ut å lete etter fugl igjen:-)

Ha en strålende kveld alle sammen
:-)

Mvh Rune

Geir Jartveit Blogg sa...

Hei

Nydelige skarvebilder. God insats og godt fotoarbeid.

Geir Jartveit
bgfotografer.blogspot.com

Rune Sveinsgjerd Karlsen sa...

Hei Geir og tusen takk for kommentaren:-)

Mvh Rune

Gjermund Lindstad sa...

Hei! En flott serie, med no 1 som min favoritt. Her er du virkelig inne på noe man ikke ser hver dag, bra. G

Anonym sa...

Hei. Utrolig fin blogg som jeg kommer til å følge nøye! Det første skarvebildet likte jeg best, selv om skarven nederst hadde et helt utrolig uttrykk! Tenk om disse to bildene hadde blitt paret!
Vennlig hilsen Magne

Anonym sa...

Hei! Ved en tilfeldighet stakk jeg innom bloggen din. Det var et par stykk som jeg syntes var helt fabelaktige!

Storskarven syntes jeg var rått, i tillegg til stjertanda. Det er ikke gjort noe store utskjæringer på sistnevnte bildet? Bilder jeg godt kunne tenke meg å ha på veggen :) Stå på!