søndag 3. oktober 2010

Fjæreplytt





Det har vært travle dager så jeg fikk ikke lagt ut fjæreplytt bildene fra forrige helg.
De var noen få fjæreplytter som og holdt til mellom steinene. Fikk tatt noen bilder av den på Svalbard i sommer så det var kjekt å se den igjen nå på høsten.
Fjæreplytten er en av vaderene som gjerne overvintrer langs jæren.

Ble spurt om å vise bilder fra Svalbard og bilder fra 2010 så nå har jeg jobbet med det og er klar for å ta turen ned til Dalande ornitologiske forening i Egersund.
Ellers har jeg brukt litt tid på skarv i uka som har gått men har ikke hatt tid til å gjør så mye med de bildene ennå.
Er meldt surt vær fremover så jeg satser på å få gått igjennom litt bilder de neste dagene.

7 kommentarer:

Lasse sa...

Fina skarpa bilder med en underbar bakgrund. Är osäker vad denna fågel heter på svenska. Vet du det ? eller kan du det latinska så kanske jag kan slå i fågelboken ?

Rune Sveinsgjerd Karlsen sa...

Hei Lasse og takk for kommentaren:-)

Traff på en annen fra sverige når jeg tok bildene han sa navnet på svenske men det falt ut hos meg.
Så du får ta tiltake med det latinske som er:Calidris maritima.

Ha en fin kveld

Mvh Rune

Henrik sa...

Hei Rune

Utrolig kule bilder. Den lave vinkelen gjør susen, og her fremtrer det enda bedre enn jeg har sett tidligere. Rett og slett råbra! Tror nesten jeg må ta meg en tur på dine trakter når det blir sesong igjen:-)

MVH Henrik

Rune Sveinsgjerd Karlsen sa...

Hei Henrik og tusen takk for kommentaren:-)

Skulle du få tid til en tur neste år så skal jeg med glede vise deg plassene her,det er bare å si i fra:-)

Ha en fine kveld

Mvh Rune

Unknown sa...

Flotte vadefugler med nydelig bakgrunn. Liker lavvinkel du fotografert fra.

mvh duy

Lasse sa...

Hej Rune!
Den heter visst Skärsnäppa på svenska och är en sällsynt gäst i våra trakter.

Rune Sveinsgjerd Karlsen sa...

Hei Tommy,Duy og Lasse og tusen takk for kommentarene:-)

Mvh Rune