fredag 14. august 2009

Kongeørn

Camohytta
Er det flere fugler i lufta...



Holder meg hjemme med influensa ennå å kjenne at jeg begynner å verke etter å komme meg til fjells for å gjør nye utbedringer med camoflasje hytta.
Utbedringene består først å fremst av å øke comforten inne i hytta så skal jeg lage en ny luke til linsa samt sette inn ett vindu til. Har og en del småting som skal gjøres ute med og rundt foringsplassen. Godt med alt en får gjort før sesongen starter.
Sist sesong hadde jeg et par rever som og forsynte seg av åte å spor av en gaupe som hadde passert lengre nede. Siden jeg tar meg en røyk å fem så er det håpløst å få besøk av dyr nå jeg er i hytta så jeg må nøye meg med fugler å er selvfølgelig fornøyd med det.

Håper på å være røykfri til vinteren å innspirert av det meget vellykkede mår prosjektet til Terje Sylte så skal jeg ta en prat med en birøkter oppe i gata ang.honning. Blir fristet til å prøve selv siden det er mår i ura å camohytta står der. I det minste legge ut litt honning og fiken rundt på steinene for å sjekke mulighetene om de er interessert med tanke på neste år.
Ett slik prosjekt er helt sikkert betydelig mer krevende enn foring av andre fugler eller dyr tenker da på oppfølgingen... Så kanskje jeg heller må tenke mer lokalt der jeg bor så jeg kan fore mindre men ofte å gjerne på tre fire plasser for å se hvor det kan være verd å prøve seg.
Alltid kjekt med prosjekter hva det enn måtte være!

2 kommentarer:

Rune Lie sa...

blir bare meir og meir imponerte Rune, kan ikkje sei aent enn at du er utrulig flinke!

Rune Sveinsgjerd Karlsen sa...

Hei Rune:-)

Takk for fine ord!
Det er kjekt at du og noen andre har gleden av og titte på bildene mine.
Med en slik tilbake melding så syns jeg det er verd og fortsette videre med bloggen!

Mvh Rune