torsdag 13. august 2009

Dvergspett

Dvergspett hann
Dvergspett hunn


Er hjemme med influensa å håper vel at det er den mye omtalte svineinfluensaen eg har fått for da er det gjort for min del.
Det blir litt sletting og titting på bilder disse dagene å jeg fant noen dvergspettbilder i den annledning.
Har noen plasser hvor den hekker regelmessig å det er en kjekk fugl å følge. Noen ganger har jeg problemer med å finne hekkeplassen siden de ofte hakker ut flere hull å med det har lurt meg og.
Hadde likevel en hekking i år men siden de av en eller annen grunn virket engstelige så lot jeg være å fotografere disse å studerte de heller på go avstand med kikkert.
Det andre reir hullet var enten tatt av en større spett,mår eller av eggsamlere litt vanskelig å si men hullet i det noe morkne treet var blitt betydelig utvidet. Det var synd på to måter først og fremst siden de fikk avbrutt hekkingen på en brutal måte og litt egoistisk kanskje men det var fotomessig en flott plass de hadde reirhullet.
Dvergspettene som jeg viser på bloggen er tatt tidligere å brydde seg lite om jeg var tilstede.

Ingen kommentarer: