torsdag 20. august 2009

Brusfugl

Ei myrsnipe kommer på besøk til brusfuglene
Brusfugl på myrbanken
En liten speilling ble det og...

Brusfuglene står å lurer på en enkeltbekkasin

Her vasser den rundt i myra på matsøk



Nå som influensaen endelig har sluppet taket så har eg fartet litt rundt på jæren på jakt etter vadere men først vadet jeg litt selv.
Var og fisket laks siden vannstanden var fin i elva å fikk bla. lurt en fin laks på 11kg som tok en sluk.
Etter det har det gått i foto av vadere. Det har vært en go del vadere å se langs kysten og i områdene med orre vannet har det og vært noe å se.
Fikk flere vadere og noen av bildene var av brusfugl. De ruslet rundt i gresset og på myrbankene å siden de er sosiale så gikk det noe tid med til venting så eg fikk skillet ut en enslig eller noen få i gruppe slik at motivet ikke ble for rotete.
Tidligere var det brusfugl spill bl.ved Grudavannet i Rogaland desverre så er det lite av det nå å skal jeg få noen bilder av denne fine vaderen i praktdrakt må jeg kanskje ta turen til finnmark....


Brusfuglen er årets fugl i Norsk Ornitologisk Forening


Ingen kommentarer: