fredag 31. juli 2009

Lappspurv

Lappspurv på matsøk
Ikke så lett å få øye på der den trykker i gresset


Når jeg var oppe på Hardangervidda og Gol så nyttet jeg muligheten til å se etter Lappspurv. Etter å ha ruslet en god runde uten å ha sett snurten av den så vise det seg at den var rett ved bilen så det er ikke alltid en trenger og gå over bekken for å hente vann...
Den gikk blant vierkratt og gress på jakt etter mat,mens jeg prøvde å få noen muligheter til bilder så ble jeg obs på en liten bevegelse i gresset å der satt jammen meg en unge og.
Fikk etterhvert knipset noen bilder men lett er det ikke når folk flere ganger kommer ned å lurer på hva eg fotograferer mens fuglene flakser å flyr.
Det er jo fristende å svare bjørn men når først"skaden"er skjedd så kan en likevel prøve å være hyggelig. Mange vet ikke bedre så blir de nysgjerrige når jeg skiller meg ut fra alle andre der jeg kravler rundt på alle fire med ei større linse.
Men en må nytte de mulighetene en får om det er folk i området eller en er heldig å være aleine.

Ingen kommentarer: