lørdag 27. juni 2009

Vendehals




En kamerat har vendehals rett ved terassen på hytta og siden ingen skulle ned denne helgen så benyttet jeg anledningen til å ta en titt i ro og mak.
Kjørte ned kl02 i natt og hadde fått opp camoteltet og var ferdig rigget noe over 04.
Fikk raskt et glimt av vendehalsen men med en sky av knott i teltet og ei myggolje som var igjen hjemme så fikk jeg andre ting å sysle med! Det ble derfor så som så med vendehalsen å jeg gikk glipp av noen fine motiv pga.knotten som gjorde at hendene var helt andre plasser en på utløserknappen. Etterhvert kom det litt vind som gjorde at jeg kunne konsentrere meg om vendehalsen å knipse litt bilder igjen.
Etter mange varme timer i camo så gikk jeg ut og så etter maurtuer å etter en god runde med leting ga jeg opp håpet om å få vendehalsen med tungen ute i ei maurtue for denne gang.
Har hatt en fin dag å selv om det ble mye venting på vendehalsen så hadde jeg godt selskap av en flaggspett familie,et fluesnapper par og en grønnspett som holdt seg i området rundt camoen. Senere kunne jeg godt tenkt meg å tatt en overnatting på hytta å brukt litt mer tid siden området og ser ut til og huse noen beverfamilier.

2 kommentarer:

Terje og Therese Sylte sa...

En flott fugl og fin historie. En klassiker dette med knott og mygg i disse tider. Kanskje en av grunnene til at jeg ikke fisker så mye lenger ?

Rune Sveinsgjerd Karlsen sa...

Tusen takk for kommentaren Terje!
Skal snart på min årlige fisketur til Hardangervidda. Jeg gjør rekning med å få slått fra meg litt der og vis ikke metrologisk innstitutt gir meg noen s/m med vind så holder myggen vekke...

Mvh Rune