onsdag 11. februar 2009

Kongeørn


De siste 3årene har jeg brukt noen hundre timer av min tid på Kongeørn. Det har vært mye arbeid med å bygge camoflasje og etterpå så har det blitt mange turer opp i fjellet på kveld eller nattestid for å legge ut åte eller for for å bli til neste dag i håp om at ørna vil komme på en visit.
Alt må skje i mørket for ikke å skremme ørnene bort,for de er ganske vare og sky for folk så jeg sitter stortsett 12 til 18 timer i slengen avhengig av om jeg overnatter eller ei,uansett så går jeg inn i mørket og ut når det er mørkt igjen.
I starten så hadde jeg en heller dårlig sovepose å når det er like kaldt inne i camoflasjen som ute så ble det ikke mye søvn så i fjor kjøpte jeg en skikkelig god og varm sovepose for det er viktig med så god comfort som mulig for å kunne være klar og opplagt til fotografering vis ørna kommer...
Noen ganger dukker den opp for tidlig og noen ganger for seint å da er det ikke mulig og fotografere eller at den ikke dukker opp i det hele tatt.
Når det er sagt så er en ting sikkert dukker ørna opp så tenke en ikke på at det er kaldt ei heller på alle timene med venting for da er alt glemt å all fokus rettet mot den for meg fantastiske opplevelsen det er å få se Kongeørna på nærthold. Er det fotolys itilegg så er spenningen stor når jeg setter meg ned med pcen på kvelden for og se på dagensbilder.

Ingen kommentarer: