søndag 21. desember 2008

Spurvehauk

Ung spurvehauk på tang



Nå jeg er ute for og ta bilder på høsten så er jeg ikke alltid aleine... Det er tiden hvor det ofte er stor aktivitet blant rovfuglene som og vil høste litt når alle trekkfuglene kommer eller passerer jæren. Siden spurvehauken ikke kommer på åte så er høsten en mulighet for et bilde eller to av denne lure jegeren.
Var flere turer nede på jæren for og fotografere vadere å så at det var tre/fire unge spurvehauker og et på vandrefalker som ofte var i området,så muligheten var der. Den ene dagen passerte spurvehauken meg med få meter på jakt mens jeg satt i ro og ventet på at vadefuglene skulle komme på fotohold. Da den kom for andre gang så satt den seg ned få meter foran meg ganske oppgitt etter en mislykket jaktrunde til min store begeistring,for det gjorde min"jakttur"fullkommen endelig fikk jeg noen bilder av denne luringen!

Ingen kommentarer: